جمالی نژاد: شهرداریها پیگیر استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری باشند


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای باز آفرینی شهری، این موضوع را فرصت مناسبی برای شهرداریهای واجد شرایط برای ورود جدی و با برنامه به این حوزه ذکر نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در گردهمایی شهرداران و دهیاران کاشان و آران و بیدگل در دانشگاه آزاد کاشان سخن می گفت، افزود: حال که یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری اختصاص یافته، امیدوارم بحث بازآفرینی در شهرهایی که بافت های تاریخی و بافتهای فرسوده دارند، جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: این موضوع در سطح دولت در حال پیگیری است و امیدوارم این دغدغه مسئولان در مرکز به شهرهای کشور هم تسری پیدا کند و شهرداران با ارائه طرح های بازآفرینی بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.

جمالي نژاد با اشاره به مشكلات كاري حوزه شهرداري ها و دهیاری ها از پیگیری برای رفع برخی مشكلات با همكاري و تعامل با مجلس و ساير دستگاه ها خبر داد و در ادامه تاکید نمود: با توجه به محدودیتهای مالی دولت، شهرداران و دهیاران باید در تفکر اداره شهر و روستا با اتکا به کمک های دولتی تجدید نظر نمایند زیرا با ادامه این تفکر نمی توان به انتظارات مردم پاسخ داد و زیرساختهای شهری و روستایی را توسعه داد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خطاب به شهرداران و دهیاران حاضر در جلسه گفت: باید مزیتهای منطقه سکونت خود را شناسايي و در خصوص توليد درآمد از آنها برنامه ريزي هاي لازم را انجام دهید و در عین حال از ظرفیت سرمايه گذاران و بخش خصوصي هم بهره ببرید.

وی با توجه ویژگی های منحصربفرد شهرها و روستاهای کویری منطقه کاشان و آران و بیدگل و وجود تمدن کهن و بافت تاریخی ارزشمند این مناطق گفت: یکی از محورهای عمده برای ایجاد درآمد در این منطقه، توسعه زیرساختهای گردشگری شهری و روستایی و تلاش برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی به منظور افزایش جذب گردشگر است.

وی اضافه کرد: رسالت جدیدی که در کشور برای ایجاد درامد و اشتغالزایی دنبال می شود سوق دادن شهر ها و روستاها به حوزه گردشگری است که در این خصوص کمک هایی به شهرداری ها و دهیاری های واجد شراط اعطاء می نماییم.

وی همچنین در خصوص آماده سازی و توسعه زیرساختهای مرزهای اربعین گفت: با همت و تلاش مجموعه دست اندرکاران امر در استانهای مرزی اقدامات به سرعت در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه قیر لازم برای آماده سازی جاده های مواصلاتی منتهی به مرزهای اربعین تامین شد و جاده ها آماده تردد است.

جمالی نژاد اضافه کرد: هم اکنون ۸۰ درصد زیرساختهای مرزهای اربعین آماده است و تلاش می کنیم در اربعین سال آینده ۱۰۰ درصد زیرساختها برای رفاه زائران آماده باشد و سعی می کنیم نقایص موجود در اولین فرصت آماده باشد.

شایان ذکر است در این گردهمایی، دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم در مجلس، جمعی از فرمانداران و شهرداران و نمایندگان دهیاران کاشان و آران و بیدگل؛ مسائل، مشکلات و پیشنهادهای خود برای پیشرفت و توسعه عمرانی شهرها و روستاها را بیان نمودند. جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هم آخرین برنامه ها در خصوص حمایت از دهیاری ها را اعلام کرد.

  نظرات