شرکت شهردار نازک درجلسه مشترک شهرداران حوزه انتخابی ماکو،چالدران،شوط وپلدشت با نماینده محترم و ریاست محترم سازمان و معاون وزیر

به گزارش روابط عمومی شهرداری نازک :

شهردارنازک درجلسه مشترک شهرداران حوزه انتخابی ماکو ،چالدران ،شوط وپلدشت با نماینده محترم آقای شریف پور وجناب آقای مهندس افشانی ریاست محترم سازمان و معاون وزیرشرکت کردند.

دراین جلسه شهرداران ضمن ارائه گزارش از عملکرد  و مشکلات حوزه مسئولیتی خود اقدام نمودند.جناب آقای شریف پور نیز با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به شهرداری های مرزی کم در آمد از سوی سازمان خواستار رسیدگی به مشکلات مطرح شده در این جلسه شدند.مهندس افشانی  گفت: ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح های کاربردی در زمینه تقویت زيرساختهاي صنعت گردشگري و ايجاد مجتمع هاي رفاهي اقامتی و تفريحي و بازارچه هاي محلي برای ارایه صنایع دستی و محصولات بومی است.

وی با ذکر نمونه‌ای از درآمدزایی در قشر محروم در استان فارس، گفت: بانک‌ها موظف شدند به افراد تحت پوشش کمیته امداد که می‌خواهند از پنل‌های خورشیدی استفاده و انرژی پاک تولید کنند تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام اعطا کنند و خانوارهای بدون درآمد با دریافت این وام در حال حاضر ماهیانه ۸۵۰ هزار تومان درآمد خالص با فروش هر یک ساعت ۵ کیلو وات برق به وزارت نیرو کسب می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: باید میزان مشارکت مردم در برنامه های شهرداری و اداره شهر بر اساس ظرفيتهاي بخش خصوصي و منابع مردمی هرچه بیشتر افزایش یابد که یک عامل اصلی این امر، جلب اعتماد مردمی است.

افشانی با بیان اینکه شهرداریها برای تقویت زیرساختهای شهری و تامین اعتبار اجرای پروژه های عمرانی باید نگاه خود را به سمت شناسایی و كسب درآمد هاي پايدار و تولید ثروت و شغل معطوف نمایند، گفت: شهردایها باید در خصوص مزیت های شهر و معرفی بسته های سرمایه گذاری خود از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اطلاع رسانی مستمر انجام دهند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده درآمد بسياري از شهرداري ها صرف پرداخت حقوق می شود و با این رویه مشكلات شهروندان حل نشده و پروژه های مورد نیاز آنها هم اجرایی نمی شود، گفت: شوراها و شهرداری ها باید به موضوع منابع انساني، بخصوص وجود نیروی انسانی مازاد، توجه ويژه اي داشته باشند تا وضعيت فعلي اين حوزه متحول شود.

وی تصریح کرد: اینکه شهرداری مشابه اداره کاریابی افراد بیکار و غیر متخصص را به کار گیرد، خدمت به شهر و شهروندان نیست و شاهدیم که این دیدگاه شهرداری های کشور را با مشکلات بزرگی مواجه ساخته است.

افشاني همچنين از آمادگي وزارت كشور براي همكاري با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در خصوص همفکری برای رفع بخشی از مسائل و مشکلات شهرداری ها و دهياري ها که مربوط به مباحث قانونی و حقوقی است،خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه رسیدگی به قانون بودجه سال آینده قرار داریم، انتظار می رود نمایندگان مجلس از احکام و موضوعات مرتبط با شهرداريها و دهياريها و لوایحی که به مجلس ارسال شده، حمايت نمایند.

وي همچنين از اتمام مناقصات تامين ماشين الات عمراني موردنياز شهرداري ها و دهياري ها خبر داد و گفت: ماشین آلات پس از عقد قرارداد و تولید به مرور توزیع می شود.

  نظرات